понеділок, 5 березня 2018 р.



ФЕСТИВАЛЬ "СУЗІР'Я"
КОНСПЕКТ УРОКУ
НАСЕЛЕННЯ ТА ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ
Мета: - вивчити основні етапи заселення материка, кількість населення,
              його расовий та етнічний склад;
             - розвивати  вміння  встановлювати причинно – наслідкові зв’язки 
               географічних процесах, висловлювати свою думку, робити
               висновки;
            - виховувати культуру міжетнічних і між расових стосунків.
Обладнання:  політична карта світу, атлас,   комп’ютерна презентація,     додаткова література, методична література,  « Атлас. Географія материків і океанів 7 клас», телевізор, комп’ютер.                                                                                                                                                               
Тип уроку:  засвоєння нових знань
Форма уроку: урок – екскурсія
Методи і прийоми: дослідницький, бесіда, інтерактивні методи і прийоми:  робота в групах, « Снігова куля», метод « ПРЕС»  презентаційні,  комп’ютерні технології, метод проектів
Очікуванні результати:
·        учні повинні знати -  історію заселення материка, найголовніші країни
·        учні повинні вміти –  характеризувати населення Північної Америки, наводити приклади зв’язків з Україною
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
ІІ. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу:
 Питання для усного обговорення: (Фронтальне усне опитування)
1.    Пригадайте план опису материка. Які пункти плану вже були висвітлені?
2.    Які спостерігаються в Південній Америці загальні закономірності та особливості у зміни природних зон? Порівняйте з Африкою.
3.    Назвіть та покажіть на карті основні природні зони материка.
4.    Як подібні природні зони існують у Південній Америці та Африці? Поясніть чому.   
III. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів
Чи уявляв собі Христофор Колумб, вирушаючи на пошуки західного морського шляху до Індії, масштаби свого відкриття? Що сталося б із доколумбовими цивілізаціями на материку у разі набагато пізнішого відкриття цих земель європейцями? Ці питання й дотепер викликають хвилювання та суперечки сучасних вчених. Але історію нікому ще не вдавалося повернути назад. Як би там не було, за словами сучасного дослідника Північної Америки, «...те, що створено людиною на цьому континенті, гідне поваги...». Отже, завершуючи вивчення Північної Америки, настав час пригадати особливості заселення материка, визначити характерні ознаки його населення, ознайомитися із сучасною політичною картою.
IV. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні я вам пропоную попрацювати таким чином: ми з вами створимо КАРТУ ЗНАНЬ.
1.Історія заселення материка. Етнічний і расовий склад населення
Екскурсія в минуле материка
Коли європейці відкрили Північну Америку, вона вже була заселена індіанськими народами. Їхні предки проникли на континент 25 – 30 тис. років тому через Беринговий міст, що існував на місці Берингової протоки. Доказом цього є, зокрема, численні зовнішні ознаки корінних жителів: темна шкіра з червонуватим відтінком, жорстке пряме волосся, рідкий волосяний покрив на тілі, темний колір очей, широке обличчя. Найбільше ці риси притаманні ескімосам і алеутам, які живуть на узбережжі Північного Льодовитого океану та на півдні Гренландії. Індіанці на початку нашої ери створили в південних районах материка високорозвинені цивілізації.
Корінні жителі Північної Америки належать до монголоїдної раси.
Після відкриття Північної Америки Х. Колумбом в 1492 році на материк почали переселятись європейці. Це була перша хвиля переселення.
Друга хвиля  - 19 – 20 ст. – пошук нових земель.
Третя хвиля – к. 20 ст. – біженці.
У 17 – 18 ст. з Африки почали завозити сюди негрів – рабів
Отже, ми бачимо, що на материку існує три раси: монголоїдна, європеоїдна і негроїдна.
Після відкриття Америки впродовж століть європейські колонізатори винищували індіанські племена. І тепер серед населення Північної Америки переважають нащадки переселенців з Європи: англійці, ірландці, французи, німці. Є також українська діаспора, яка налічує понад 1 млн. осіб.

Діти, а що таке колонізація?
Колоніза́ція — заселення незайманих земель або захоплення чужих територій із подальшим їхнім заселенням.
Метод « Проблемне питання»
Питання: Як ви вважаєте, яким чином прихід єропейців вплинув на розвиток території Північної Америки,  її господарства і культури?

Робота з презентацією

1.За презентацією визначте, які раси проживають на материку?
2. Які це «змішані» раси?
Розповідь про корінних жителів:


2.Основні показники населення
1.Розповідь з елементами використання ППЗ і бесіди

В кінці 19 ст. високий природний приріст і потоки переселенців зумовили швидке зростання населення Північної Америки. Але з 60 – х рр.. ХХ ст. народжуваність стала зменшуватись.
Населення = 447 млн чол..
Населення по материку розміщене нерівномірно.
Завдання:
1.Що впливає на нерівномірний розподіл населення по материку?
( природні умови – рідко заселенні північні території, гірські області, але висока густота в степу;  історія заселення материка – на сході висока густота населення, бо сюди переселялись перші поселенці, економічний розвиток території  -  схід більше заселений, де розвинена промисловість).
2.Визначте середню густоту населення Північної Америки.
Г середня = 447/ 24, 2 = 18 чол / км2
Г найнижча менше 1 чол/ км2 – гори, північні райони, о. Гренландія
Г. найвища більше 500 чол/ км2 – США, Мексика.
Природний приріст становить 7 чол на 1000 жителів
В Центральній Америці природний приріст становить 12 чол. на 1000 жителів
У Північній Америці більшість населення – це мешканці міст. На континенті розташовані найбільші міста світу та міські агломерації.
3.Політична карта материка
2. Екскурсія по політичній карті материка  з елементами використання ППЗ та роботи з картами атласу
  Здійснюючи мандри політичною картою світу ми можемо побачити, що на материку розміщено 24 держави, найчисленніша і найрозвинутіша держава – США, найбільша за площею – Канада.
  Господарська діяльність залежить від  економічного розвитку країн.
Це найбільш урбанізований континент.
  На материку є країни з різними культурами,, мовами й різним рівнем економічного розвитку. Але всі вони в минулому – європейські колонії. Нині більшість з них незалежні, але європейські держави все ще зберігають контроль над деякими островами.

4.Основні держави материка.
Екскурсія по країнах  материка  з елементами використання ППЗ та комп’ютерної презентації
1. група представляє екскурсію США
США – найрозвинутіша країна світу. Площа одна  з найбільших – 9, 3 млн. км2. Населення – 277 млн. чол, які носять спільну назву « американці», хоча є вихідцями з різних регіонів світу, насамперед з Європи. ( існує численна українська діаспора). Міське населення складає близько 77 % від загальної кількості. США мають 6 міст – мільйонерів, міських агломерацій - понад 40. Державний лад – федеративна республіка у складі 50 штатів та федерального округу Колумбія. Столиця - Вашингтон. Офіційна мова – англійська.
  За економічними показниками США утримують світове лідерство. Промисловість відрізняється високим рівнем розвитку. Найрозвинутіші галузі промисловості – автомобільна, нафтова, нафтопереробна, авіа космічна. Сільське господарство також має високий рівень розвитку, основною формою ведення сільськогосподарського виробництва є ферми, що виробляють продукцію на продаж. Транспорт також високорозвинений, представлений усіма видами. Основну роль відіграє автомобільний.
Найбільші міста – Вашингтон, Нью – Йорк, Балтимор, Новий Орлеан, Сьєрра – Невада, Чикаго,
2 група – Мексикою
3 група – Канадою
  Назва походить від індіанського каната – « селище». Європейці, що колонізували країну, вважали, що це назва місцевості.
  За площею займає 2 місце в світі – 9, 9 млн км2. Населення становить 28, 3 млн. чол.. Столиця – Оттава. Проживають англо – канадці, франко – канадці, німці, італійці, індіанці, ескімоси.
  Це індустріально – аграрна країна. З галузей промисловості розвинена хімічна, кольорова, металургія, машинобудування. Розвинене і сільське господарство – зернове, молочно – м’ясне тваринництво. Розвинені всі види транспорту.
  Найбільші міста – Квебек, Оттава
  Значну роль у житті Канади відіграє українська діаспора, яка нараховує понад 1 млн. чол.. Українці почали переїжджати до Канади на початку ХХ ст.., насамперед із земель, що тоді перебували у складі Австро – Угорщини. Компактне розселення дозволило українцям зберегти звичаї і мову. Українці зробили великий внесок в освоєнні канадських прерій, зараз значний вплив на політичне життя країни має Союз українців Канади, що об’єднує понад 30 тис. чол.. Функціонують навчальні та дослідницькі, культурні та музейні українські заклади, проводяться щорічні національні фестивалі.
4 група – Кубою
V. Узагальнення і систематизація знань учнів
1. Розгляд КАРТИ ЗНАНЬ. Обговорення.
2. Прийом « Снігова куля»
VI. Підведення підсумків і повідомлення домашнього завдання
1. Повторити П. 37-43
2. Підготувати звіти по вивченій темі

Немає коментарів:

Дописати коментар